I promisse you honey there's no egoistic about this


Bild: Från Vicktorias secret NY, NY

Jag tänkte att jag idag skulle skriva lite om något jag stör mig grymmt mycket på.
Det finns ju egentligen ett tillfälle eller kanske två gånger om året då man inte skall vara egoistisk och tänka på sig själv och det är när någon fyller år och även på Julafton anser jag. De dagarna är liksom heliga.

Men då frågar jag mig själv och er därute vad ni vanligtvis får av era pojkvänner vid dessa speciella tillfällen? Är det kanske någonting ni behöver och faktiskt använder mycket? Eller är det ännu ett underklädessett?
Jag har iprincip bara fått underkläder på mina födelsedagar och Julaftonar oftast. Inte alltid men iaf någon gång av de där två gångerna per år.
Och visst det är väl jättetrevligt, men ser pojkvännen inte att min byrå redan svämmar över av dessa underkläder?
Så blir jag då väldigt glad när jag får ännu ett sådant sett till min samling? Nej inte särskilt. Jag hade blivit gladare om jag faktiskt fått något jag hade brist av eller verkligen behövde. det här med att köpa underkläder känns som ännu en egoistisk handling av killen. Han lägger ju inte ner någon tid på att faktiskt kolla upp vad det är du verkligen behöver.
Han köper det inte för din skull, nej nej han köper det för sin egen såklart. han vill att du tar på dig dem så han kan se dig i dem för hans eget höga nöjes skull.
Alltså en egoistisk handling även då det faktiskt är din dag och då han alltså inte skall tänka egoistiskt.

Själv så tänker jag inte så. Jag är kanske lite tråkig men köper oftast sådant jag anser att killen har brist på och som jag tror att han verkligen skulle uppskatta inte vad jag helst skulle vilja se honom i.
Underkläder är mycket mera uppskattat att köpa som en spontan grej eller kanske när de börjar bli slitna och man behöver nya.
Dessutom så köper jag gärna dem själv, men killen kan gärna vara med och tycka till.
Men att få dem på födelsedagar och Julaftonar det uppskattas inte särskilt mycket faktiskt.
Någon som håller med mig eller inte håller med mig därute?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0